Зміст дистанційного курсу
|
Кількість годин |
Модулі/теми |
Зміст |
5 |
Модуль 1.
Компетентнісний підхід до навчання
|
- Компетентнісний потенціал освітніх галузей Державного стандарту початкової освіти.
- Формування ключових компетентностей в учнів початкової школи: навчання через дію.
- Підходи до формування ціннісних ставлень в учня початкової школи.
|
5 |
Модуль 2.
Наскрізні уміння та їх роль у навчанні учнів
|
- Суть поняття «наскрізні уміння».
- Яку роль відіграють наскрізні уміння у здобутті учнями освіти.
- Системний підхід до формування наскрізних умінь під час вивчення предметів різних освітніх галузей.
|
5 |
Модуль 3.
Конструювання навчальних програм
|
- Типова освітня програма, її структура. Змінні та незмінні компоненти.
- Як розробляти навчальні програми. Конструктор навчальних програм.
|
5 |
Модуль 4.
Планування освітньої діяльності
|
- Підходи до календарного та поурочного планування в НУШ (на прикладі навчальних предметів та інтегрованих курсів)
- Планування навчального дня та заняття. Гнучке варіативне планування.
|
5 |
Модуль 5.
Способи інтеграції освітнього змісту
|
· Інтегратори освітнього змісту: тема, проблемне питання, текст, спосіб діяльності.
· Організація освітнього процесу учнів під час вивчення інтегрованих курсів.
· Як розробити інтегроване навчальне заняття. Інтеграція видів діяльності учнів.
|
5 |
Модуль 6.
Педагогіка партнерства
|
· Як побудувати партнерські відносини учителя та учня.
· Організація групової взаємодії учнів на уроках.
|
5 |
Модуль 7.
Організація навчального діалогу в освітньому процесі
|
· Навчальний діалог. Структура та функції.
· Проблемне питання. Проблемна ситуація. Формулювання проблемних запитань.
· Способи організації діалогової взаємодії. Роль учителя у діалозі.
|
5 |
Модуль 8.
Виховання лідера у НУШ
|
· Виховання лідерських якостей учнів.
· Формування громадянських та демократичних цінностей в учнів.
|
5 |
Модуль 9.
Сучасні технології навчання у початковій школі
|
· Технологія розвитку критичного мислення.
· Інтерактивні технології.
· ТРВЗ-технологія.
· Проектна технологія
|
5 |
Модуль 10.
Освітнє середовище класу
|
· Динамічне освітнє середовище: рекомендації до організації.
· Функціональний підхід до оформлення класної кімнати. Застосування різних осередків в освітньому процесі.
|
5 |
Модуль 11.
Інклюзивне навчання
|
· Створення безпечного дружнього середовища в класі.
· Асистент учителя. Як правильно розподілити педагогічні ролі та функції.
· Врахування принципів інклюзивної освіти у відборі дидактичних матеріалів.
|
5 |
Модуль 12.
Оцінювання навчальних досягнень учнів у НУШ
|
· Система формувального оцінювання. Вербальне оцінювання. Портфоліо учня.
· Оцінювання компетентностей учнів початкової школи.
· Самооцінювання та взаємооцінювання учнів.
· Конфіденційність оцінювання.
|
Примірні технічні вимоги |
Характеристика курсу |
Вимоги |
Складові навчальних матеріалів |
· не менше 60 навчальних відео (по 5 для кожного модуля), роздільна здатність не гірше 1920х1080; бітрейт: 320 кбіт/с, без артефактів комп’ютерної графіки у відео, тривалість не більше 10 хв.;
· не менше 60 навчальних текстових додатків (по 5 для кожного модуля) з методичними й дидактичними матеріалами у форматі pdf (роздільна здатність не гірше 1280х720);
· не менше 360 між лекційних запитань;
· не менше 180 модульних запитань;
· не менше 36 запитань у фінальному іспиті
|
Компоненти дистанційного курсу |
· програма навчання;
· графік навчання;
· система оцінювання результатів, умови видачі сертифіката;
· розроблення відеолекції з використанням анімації, візуального супроводу й динаміки (роздільна здатність 1920х1080; бітрейт: 320 кбіт/с, без артефактів комп’ютерної графіки у відео);
· розроблення обкладинок до відео лекцій із зазначенням назви курсу, теми лекції, ініціалів авторів лекцій курсу;
· розмір 1920х1080 пікселів; розширення не гірше 300 dpi;
· розроблення тестових завдань різних типів (з вибором однієї правильної відповіді серед декількох варіантів відповідей; з вибором декількох правильних відповідей серед декількох варіантів відповідей; на встановлення відповідності);
· розроблення додаткових навчальних матеріалів (у форматі pdf);
· упорядкування банку тестових завдань з групуванням по категоріям;
· формування індивідуальних та загальних звітів за результатами навчання користувачів курсу з можливістю фільтрування по декількох параметрах одночасно. |
Формування системи обліку користувачів дистанційного курсу |
· онлайн реєстрація користувачів курсу;
· наявність функції аутентифікації користувачів курсу;
· доступ до модулів системи за допомогою в web-інтерфейсів;
· архівація дій користувачів усіх рівнів доступу;
· перегляд статистики тестування, кількість пройдених лекцій/модулів, виконаних завдань, слухачів, які отримали сертифікат, перегляд відео, веб-сторінок курсу; імпорт завдань, сформованих у вигляді формату XML, до бази завдань; автоматичне генерування сертифікату для користувача курсу в разі успішного завершення навчання. |
Формування статистичних звітів |
· кількість зареєстрованих учасників на курс;
· успішність слухачів курсу: скільки пройдених лекцій/модулів, кількість виконаних завдань, кількість слухачів, які отримали сертифікат;
· кількість переглядів відео;
· кількість переглянутих веб-сторінок курсу;
· вік і стать слухачів курсу;
· дані про географічне розташування;
· кількість виконаних/не виконаних завдань/тестових завдань. |